MUN PÄÄSTÄ

En tiedä miten alottaisin mutta mulla alkaa pikkuhiljaa palaa pinna.. Tiedättekö tunteen kun yläasteikäiset hankkivat järjestelmäkameran (jotka maksaa monta sataa), vaan sen takia että he voisivat ottaa kuvia peilin kautta ja näyttää että heillä on hieno kamera? Miettikää, yli 400e maksava kamera ihan turhaan! Plus kaikki objektiivit ja salamat joista ne ei tiedä yhtään mitään?
  Eihän siinä mitään, jos osaa valokuvata, ja jos todella yrittää oppia ja harjoittelee.. Mutta jos ostat kameran vaan sen takia että saisit ottaa "paremman" laatuisia profiilikuvia.
Luin erästä blogia, missä tyttö kertoi, "rakastan valokuvaamista ja julkaisen ottamiani kuvia täällä".. Olen lukenut jo sitä blogia kauan, ja pari kertaa olen nähnyt tytön ottamia "hienoja" kuvia karkkipusseista ja tikkareista..
Itselläni ei ole järjestelmäkameraa (ns. järkkäri) koska minulla ei ole siihen vielä itselläni varaa, ja säästän siihen. En aio antaa vanhempieni maksaa 500 euroa kamerasta, eivätkä ne sitä maksaisikaan. Olen media-alalla, missä hyvää kameraa ja taitoja tarvitaan!
Älkääkä nyt käsittäkö väärin, en minäkään osaa vielä valokuvata hyvin ja harjoittelen koko ajan ja opiskelen.. En todellakaan osaa kaikkia asetuksia mutta pikkuhiljaa pikkuhiljaa.
Mulla on samsung ES75, jolla mä oon saanut ihan onnistuneita kuvia, ja joilla oon voittanut kilpailunkin, vaikka se ei ole järjestelmäkamera...

Kaikki tehköön mitä haluavat, mutta omasta mielestäni se on niin älyttömän turhaa haaskata niin paljon rahaa kameraan jota et osaa edes käyttää. Joo, eihän kukaan osaa käyttää kameraa heti kun sen saa, mutta lukekaa netistä ohjeita, ostakaa kirja tai käykää valokuvauskursseilla! Ja muistakaa, harjoitus tekee mestarin(; Enkä tarkoita sillä niitä peilin kautta otettuja kuvia... 


images

028 009 teinipeili

9 kommenttia:

Hemuli kirjoitti...

Samaa mieltä -.-!

Anonyymi kirjoitti...

Oon ihan samaa mieltä, tosi ärsyttävää! :D mut jokainen tuhlatkoon rahansa miten huvittaa...

Tää on muuten tosi kiva tää sun blogi, tosi koukuttava ja ihana että kirjotat usein, ettei tarvi aina ootella viikkoa uutta postausta! :--)

Henna kirjoitti...

Niimpä!
Voi kiitos, no siihen oon yrittäny pyrkiä ettei oo tylsä :-) Ihana kommentti!

Anonyymi kirjoitti...

Sulla vissiin vähä tylsää ku saat tommosesta asiasta ongelman.:D Jokainen käyttäkööt rahansa miten haluaa -.-

Henna kirjoitti...

Ei oo yhtään tylsää(: Ja kirjoitin että tehköön rahoillansa mitä haluavat.. On vaan mun ja varmasti monen muunkin mielipide tämä kuules..

Jenni kirjoitti...

Håller fullständigt me ! Lixom bara för att mna har en system kamera betyder int att man e bra på att fota eller kan kall sej fotograf, man måst kuna använd den också! här e ett ganska bra "citat" som ja ha läst :
" Författaren till fotgrafen:
-Vad fina bilder du tar! vad har du för kamera ?
Fotografen till författaren :
-Vad bra du skriver! vad har du för skrivmaskin? "

Så e man en bra fotograf tar man bra bilder me villken kamera som hällst! :)
Miss U henna !

Henna kirjoitti...

Jenni, du har sååååå rätt! Haha.. Miss u toooo!

Sara kirjoitti...

stämmer till 100% :)

Amanda kirjoitti...

Jag håller riktigt med dej! Själv har jag en Canon 400d, dock köpt jag den begagnad för tre år sen, me mina egna pengar! Tycker nog också de e irriterande då ja ser folk som e lika gamla som mej som får av sina föräldrar jättedyra kameror som di andvänder till att ha me på sin facebook profilbild, å jag vet att ja själv int kommer att ha råd me nå bättre kamera eller objektiv förrän ja börjar jobba ):