NIZZA OSA 1

Home sweet home, jos näin voi sanoa! Me kyllä ollaan turvallisesti perillä, mutta meidän laukut jäi Saksaan.. Ette tiedäkkään sitä tunnetta, kun hihnalle tulee kaikkien muiden laukut paitsi oman perheesi.. Noh, ne tulee perässä ja luultavasti saadaan ne jo tämän päivän aikana! Mutta asiaan, tässä ensimmäinen satsi matkakuvia..
 Meidän lento lähti maanantaina Helsingistä kahden aikaan iltapäivällä. Meillä oli välilasku Saksassa, Frankfurtissa. Lentomatka oli todella lyhyt ja saavuttiin Nizzaan iltaseitsemältä. Sinä iltana käytiin vielä illalla käppäilemässä rantabulevardilla, mutta olin niin väsynyt etten jaksanut kaivaa kameraa esille.
 Meidän hotelli oli apartementos, sillä isolla perheellä ei mennä ihan mihin tahansa hotelliin. Huoneemme oli iso, 3h ja keittiö! Suurta plussaa oli hyvä sijainti ja ystävällinen henkilökunta.
 Meillä ei ollut parveketta, mutta tässä näkymä keittiön ikkunasta.
 Ensimmäinen päivä:
Ensimmäisenä aamuna lähdettiin tutkiskelemaan kaupunkia koko 14 henkisen porukan voimin. Monessa kadunkulmassa myytiin ihania leivoksia ja kakkuja, ja tietenkin macaronseja!
 Hotellimme sijaitsi lähellä kuuluisaa viiden tähden hotellia, Negrescoa. Se oli hyvä maanmerkki ja treffipaikka. Yksi yö Negrescossa maksaa lähemmäs 300 euroa.
 Päämääränä oli Nizzan kuulu vanhakaupunki, joka oli kyllä paikan sydän ja kohokohta. Kuvat kertovat enemmän kuin tuhat sanaa!
 Vanhan kaupungin "takana" oli tori joka oli pystyssä aikaisesta aamusta aamupäivä yhteen. Kojuissa myytiin niin mausteita, hedelmiä, maalauksia kuin kukkia.
 Neljän tunnin kävelemisen jälkeen meillä kaikilla alkoi voimat loppua ja pysähdyttiin ravintolaan syömään.
 Syömisen jälkeen käveltiin takaisin hotellille, vaihdettiin uikkarit ja mentiin uimarannalle. Tämä oli pienten ensimmäinen uinti välimeressä, ja näin iloisia siellä oltiin!
 Illan hämärtyessä käytiin vielä akvaarionäyttelyssä, ja sen jälkeen suunnattiin väsyneinä takaisin hotellille.
Tällainen oli meidän ensimmäinen päivä Ranskan rivieralla! Piditkö kuvista? Toivottavasti (-: Ja kurkkaa tänne blogin puolelle myös lähipäivinä, niin näet lisää kuvia ihanalta matkaltamme!

Maija kirjoitti...

Aivan mahtavia kuvia, joista välittyy, että teillä oli mukava reissu, hienoa! :)

Anonyymi kirjoitti...

Ihania kuvia :3

Henna kirjoitti...

Kiitos, oli kyllä hyvä reissu :)

Kiitos! :)

Mira kirjoitti...

Vähä ihanan näköstä! (:
Pääsispä itekki joskus käymään :3

Kari Tervasmäki kirjoitti...

Aivan mahtava juttu tämä on oikea matkakertomus. Jatka samaan malliin. .

Henna kirjoitti...

Kiitos Kari :)

Peppi Nykänen kirjoitti...

oi upeen näköstä! :) oli varmasti ihana reissu