AUTOREISSU SAAREN HALKI

Nyt olis taas reissukuvien aika, ja tällä kertaa kuvia meidän autonvuokrausreissusta saaren halki. Me vuokrattiin auto sen nimisestä paikasta kuin Kreta Rental, jota suosittelen kaikille jotka majoittuvat Platanias / Agia Marina alueella. Liikkeessä puhuttiin hyvää engantia, oltiin todella ystävällisiä ja hinnatkin oli kohdillaan. Meillä on iso perhe joten vuokrattiin auto jossa oli 7 istumapaikkaa. Päivän vuokraushinta oli 74euroa.
Alla olevasta kartasta näette meidän ajoreitin.
Määränpäänä meillä oli siis tuo Elafonisi, josta kerroin blogissa jo aiemmin. Matka sinne sujui hyvin, mutta opasteita oli todella huonosti. Onneksi ystävälliset paikalliset neuvoivat hyvin!
 Tämä kuva ei ehkä parhaiten kuvaa matkan maisemia, mutta voin sanoa että matka saaren halki oli mutkikas ja pelottava. Tiet oli kapeita, ne mutkitteli mitä ihmeellisimissä paikoissa ja jos auto tuli vastaan, piti peruuttaa. Teillä ei ollut suojakaidetta, ja jos olisit ajanut vähänkin liian reunalla, olisi tiputus ollut yli 500 metriä.
Päästiin kuin päästiinkin perille Elafonisiin, josta en tähän postaukseen kuitenkaan laita enempää kuvia.
Parin tunnin rannalla lököttelyn jälkeen jatkettiin matkaa takaisinpäin. Pysähdyttiin pieneen kylään syömään lounas. Koko kylä ihmetteli hellemekkojamme, kun heillä itsellään oli päällään toppatakit ja tuulihousut. Myös perheemme kokoa ihmeteltiin, ja ravintolaan hälytettiinkin lisää väkeä auttamaan :-D
 Sen jälkeen matka jatkui pienien kauniiden kylien läpi..
 Kävimme vielä Hanian keskustassa, kun meillä oli auto käytössä koko päivän.
 Reissun päätteksi käytiin vielä Lidlissä! Hauska kokemus sinänsä, koska kävimme myös Espanjassa ja Ranskassa Lidlissä. Aika paljon samoja tuotteita, mutta myös erilaisia paikallisia tuotteita.
Matkamme jatkui hotelliin ja olimme todella väsyneitä pitkän mutta hauskan reissun jälkeen. Suosittelen kaikille auton vuokraamista, sen parempaa saarikierrosta ei voi löytää! :-)

Anonyymi kirjoitti...

Samoja reittejä ajeltiin vuosi sitten :) Nää sun kuvat toi taas paljon muistoja mieleen tuosta saaresta, ihana paikka!

Henna kirjoitti...

Joo, toi on kyllä mahtava paikka :) !