KUMPI TEKEE KOTITYÖT?

Me ollaan nyt asuttu täällä meidän ensimmäisesä omassa kämpässä kohta seittemän viikkoa, ja kaikki arjen rutiinit alkaa jo pikkuhiljaa hahmottumaan. Mä aattelin kirjottaa lyhyen postauksen siitä, et kumpi tekee meillä mitkäkin kotityöt. 

Tiskaaminen: Alussa me tiskattiin vuorotellen, mut nyt se homma kyllä kallistuu Tuukalle. Monesti ku on ollu mun vuoro tiskata, Tuukka onki yhtäkkiä halunnutkin sen homman.. Noh, mikäs siinä ;-)

"Tavarat paikoilleen": Mä kuljen ku koira perässä ja kerään kaikki Tuukan tavarat ja laitan ne paikoilleen.. :-D 


Imurointi: Minä teen tän homman kyllä, Tuukka on vissiin kerran imuroinut.

Vessan peseminen: Tän homman mä kyllä teen, jotenki se vaan on musta luontevaa haha..

Roskien vieminen: Mä oon vieny kerran roskat, Tuukka kaikki muut kerrat!

Pyykkien pesu: Mä yleensä laitan koneen päälle, lajittelen vaatteet jne.. Tuukka sit laittaa ne kuivumaan ja ku ne on kuivat mä viikkaan ne. Eli molemmat! 


Ruoan laitto: Aika 50-50 tää menee, mut mä ehkä pari kertaa useammin.. Tai entiiä..

Sängyn petaaminen & petivaatteiden vaihto: Tuukka petaa sängyn yleensä, ja vaihtaa myös petivaatteet. Me ei tosin vielä olla ehditty vaihtaa petivaatteita ku kaks kertaa.

Ruokakaupassa käynti: Tää me tehdään aina yhdessä! :-)


 Mun mielestä meillä nää kotityöt menee aika tasan! Meillä ei kyllä vielä kertaakaan oo ollu riitaa tai kinaa mistään kotitöistä, se on mun mielestä niin turhaa. Eikä meille siivoaminen oo mikään elämän tärkein juttu, jos ei jaksa tiskata nii sit ei tiskaa. Jos ei huvita siivota nii sit ei siivoa. 
Elämässä on niin paljon tärkeämpiäkin asioita 

Miten teillä jaetaan kotityöt? Meneekö työt tasan vai tekeekö joku enemmän kuin toinen? Olis kiva kuulla mielipiteitä ja kokemuksia! 

2 kommenttia:

Kata kirjoitti...

Ei hitsi miten hyvä postausidea näin vasta muuttaneille. Mä olen asunut poikaystäväni kanssa yhteisen katon alla nyt noin kolmisen-nelisen kuukautta ja suunnittelin alussa tekeväni parin kuun jälkeen vastaavanlaisia "yhteiselämä" postauksia, mutta se on vaan unohtunut. Olisikohan aika kehitellä jo jotain :')

Susanna Taanila kirjoitti...

Ihana postausidea, ehkäpä varastan tämän ja teen oman versioni jos vielä bloggailua jatkan.. :-)
Ja aiheeseen, ite oon asunu poikaystäväni kanssa nyt noin puoltoista vuotta ja muutettiin uuteen asuntoon kuukausi sitten ja nyt vasta alkaa selkeytyä paremmin kuka tekee ja mitä :-) tosin mä teen enempi ku oon päivät pitkät kotosalla kun mies hankkii ''leivän pöytään'' :-)